8 Nisan 2010 Perşembe

Biliyor musun? Kötü Karakterler Var!


“Sende ki bu bana karşı pozitifizm halini anlamış değilim. Hep güzel şeyler yazıyorsun. Ya yoksa canımı mı alacaksın? Korkmaya başladım.” Demişti internetten konuştuğum bir arkadaşım. Hiç kuşkusuz söylenenler şaka amaçlıydı. Ama götürdü mü beni uzaklara? Çalıştı mı sinematograf? Oynadı mı resimler ardı ardına?
Şöyle bir düşündüm. Kötü biri değildim. Peki bana yanlışları dokunanlardan ömrüm boyunca almak istediğim öç ve zararın bin katı fazlasını enjekte etme isteği neydi?
Aslında yaşım biraz daha ileri olsa; Freddy Kruger, Hannibal Lecter, Jigsaw, Chucky, Ceyar ve Joker gibi tüm kötü karakterleri benden esinlenip ortaya çıkarmışlar diye şüpheye düşebilirdim. Hatta Yaprak Dökümü’ndeki Oğuz, Aşk-ı Memnu’daki Behlül…
Eleştiri oklarını bu sefer kendime çeviriyorum. Evet! Yanlış duymadın. Özeleştiri yapacağım.
Empati kurmasını çok iyi bilirim. İnsanları kırmamaya, incitmemeye özen gösteririm. Hatta bazen üzülmesinler diye ufak tefek hatalarını da dile getirmemeye çalışırım. Bu durum bazen bana zarar verir. Çoğu zaman kendimi iyilikler ülkesinin prensi gibi hissederim.
İyi ve hoşgörülü olunca birçok kez yapılan art niyetsiz yanlışlar birikince, üzerimde ağır bir yük oluştururlar. Belli bir müddet sonra taşıyamamaya başlarım. Ve gün gelir ağızdan ilk çıkan söz, son söylenecek söz olur. Ve ilişkimi keserim. Sevgi yerini nefrete bırakır veya nötr bir duyguya.
Bilinçli bir şekilde veya sorumsuzca yapılan yanlışlarıysa hiç unutmam. O zararın hesabı; basit faiz veya bileşik faiz, olmadı efektif faiz usulüyle geri ödenecek. Bölmekte yetmeyecek, çarpacağım. Karekökünü alıp, sonuç sıfır olana dek çıkaracağım. Tecrübeyle sabittir.
Övünmüyorum bu durumla. Birçok kez pişmanda olmuyor değilim.

11 yorum:

Pabuc dedi ki...

Başlık, resim ve yazı..Ey güzel Allah'ım bu nasıl bi kombinasyon:) Ruhunda bi çaki besliyorsun bunu mu anlamalıyız anlamadım ki gece gece zaten korkmuşum resimden ;)

Antipatik Yazar dedi ki...

@papuç: Giriş bölümü tanıdık geldi mi?

Pabuc dedi ki...

çook :)

Pabuc dedi ki...

Yazıyı okuyunca onun için korktum zaten ;)

Antipatik Yazar dedi ki...

@papuç: Korkma sevdiklerime zarar vermem :)

Pabuc dedi ki...

Resim hiç öyle bakmıyo ;)

Antipatik Yazar dedi ki...

:)

gülsen VAROL dedi ki...

o baltaya, bir balta için müthiş ihtiyacım var!!!
please!!

Zeugma dedi ki...

Ne güzel bir yazı bu ya...
Sen resmen her kelimende beni anlatmışsın...
Gerçekten.....

Beni üzen, kıran, delirten..her kimse illaki bilir hakkındaki fikirlerimi...
Ayrıca aynısını ödetmeyi çok severim :))
Yok öyle sineye çekmek..
Devam lütfen ....

Antipatik Yazar dedi ki...

@hasretsenfonileri: Sizi burada görmek ne güzel
@Zeugma: Teşekkür ederim.

Eliza Doolittle dedi ki...

Nasıl muhteşem bir öz çözümleme, dürüstlük sınırında gezinme yazısı olmuş bu böyle..Nasıl harika anlatmışsın doğrucu davut'un pek yalnız hikayesinden minik parçaları...Klavyene, yüreğine sağlık :)