28 Mart 2010 Pazar

Karşı Komşum Bir Çinli!


Yabancısı olduğum yerleri görmeyi, bambaşka kültürleri tanımayı, farklı yöreler hakkında efsane ve inanışları araştırmayı, öğrenmeyi, kısaca bilgi edinmeyi seviyorum…
Geçtiğimiz sene kız arkadaşımla yaptığım tatil dönüşü, annem telefon etmiş ve beni eve, yemeğe çağırmıştı. Onu ilk kez bozuk asansör yüzünden üç kat çıkmakta olduğum merdiven basamaklarının bitiminde, nefes nefese kalmamla sövmem arasında geçen süre zarfı içerisinde, annemle konuşurken görmüştüm. O bir Çinli idi. Orta yaşlarda, esmer, evli ve iki çocuğu olduğunu öğrendiğim bu kadın, bizim karşı komşumuzmuş.
Çinlileri bilirim. Oldukça disiplinli, geleneklerine bağlı, saygılı insanlardır. Komşularımız Amerika’dan gelmişler ve uzun süredir burada çalışıyorlarmış. Türkçe bilmekle birlikte evde veya kendi aralarında İngilizce konuştuklarını da belirttikten sonra, bir şeyden bahsetmek isterim:
Küçük kardeşim özel bir eğitim kurumuna yeni başlamış, bir gün yoğun olarak görülen İngilizce derslerinden sonra, ev ödevi ile baş başa kalmış. Uzunca bir süre uğraştıktan sonra, anlayamadığı bir konu için koşularımızdan yardım istemeye gitmiş. Büyük bir hevesle kitabını ve kalemini yanına alarak kapılarına gittiğinde…
Dedim ya! Disiplinliler. Her şeyden öte planlı ve programlılar. Kardeşimin uğradığı an onların kitap okumak için ayırdıkları süreye denk gelince, Çinli kadın bizim ufaklığın sorusunu anlamaya çalışırken, içeriden seslenen kızının “Kitap okuma saati içerisindeyiz. Lütfen içeri gel ve devam et” lafı üzerine, kibarca kardeşimi geri çevirmiş.
Ne güzel şey! Planlı, gelenek ve göreneklerine bağlı, saygılı, programlı olmak. Ama küçük bir çocuğu geri çevirerek kırmak ne kadar doğru? O bu durumu anlayabilecek mi? Ki kırılmıştı. En azından belli etmemeye çalışsa da, üzülmüştü…Türk insanı yardım isteyen birini geri çevirir miydi?

4 yorum:

Pabuc dedi ki...

Türklerin özelliklerinden biri de (ki zamanımızda bu özelliğinide yitirmeye başladılar ) kendinden önce karşısındakini düşünme! Türkler o çocuğu kapıdan çevirmektense yemeklerini bile yarıda bırakır fark bu :) Disiplin güzel hoş ama....

Dalgaları Aşmak dedi ki...

herşeyi yarım bırakır elimizden geleni yapmaya çalışırız karşımızdaki için:)ama günümüzde çinliler gibi yapmak lazım:)
sevgiler

Adsız dedi ki...

o kadar plan bizim dnamızı altüst eder.bacaklarımızdan tutar,havada üç beş döndürür ve aynı hızla duvara yapıştırır..
''şu an bulaşık yıkama saatindeyiz hayatım,o yüzden önce bulaşıkları yıkayıp sonra yemeğimizi yiyelim ve bundan sonra dikkat edelimde saatimizi kaçırmayalım saçma oloor ''
ayrıca çocuk kapıdan çevirilmez çekik göz.çocuk çevrildiğiyle kalır sen çekildiğinle :)

ilhan dedi ki...

Çinliler terbiyesizlik yapmışlar ama farkında değiller bence. Yabancıların bu yönünü sevmiyorum işte. Adamlar çok fazla benmerkezci yaşıyorlar.